poniedziałek, 8 grudnia 2014

debiut obedience


Już w zeszłym roku słyszałam, że treningowe zawody z Alto są świetne, dlatego bardzo chciałam w nich brać udział w tym roku. Cudownie udało się nam zapisać na III Altowe Przebiegi Treningowe Obedience :)

Nie ma co się rzucać na głęboką wodę, zapisaliśmy się do zerówki. Na treningowych zawodach można zapisać się do klasy jaką się chce, a nie do jakiej się dobrnęło startami. Mamy już robione ćwiczenia z jedynki. Przeszkoda też tam jest łatwiejsza, ale nie ma co wydziwiać ;) Choć muszę przyznać, że po naszym debiucie miałam ochotę zobaczyć co damy radę zrobić z klasą wyżej ;)

Ale nie ma co uprzedzać faktów ;)
Obi nie robimy regularnie już od roku. Coś tam zaczęliśmy ćwiczyć z uwagi na zlot. Zapisałam nas, miał być miesiąc na szlifowanie i dokończenie nauki przeszkody i bach kontuzja. Nie będzie skakania, 3 tygodnie na smyczy… Myślałam nawet o oddaniu komuś miejsca, ale w końcu to zawody treningowe, najwyżej wyzerujemy, albo przejdziemy na start nieklasyfikowany. Bo założenie było takie, by sprawdzić się w starcie 1:1. Chciałam zobaczyć reakcję Hixa, na brak nagrody w międzyczasie, na samo środowisko startowe obi, no i na końską halę.

Hix właściwie większość czasu spędził w pudle. Ja miałam klubowe obowiązki pomocowe. Przed startem wyszedł raz na zabawę i fizjo. Koniec, potem start. Byliśmy 5 i uprzedzono nas, że nie każdy ma start pełny i możemy wchodzić już za raz. Zrobiłam błąd i wyjęłam Hixa na ten "już za raz". On ma turbodoładowanie jeżeli chodzi o gotowość do pracy. Jest jak komputer Apple, gotowy do pracy po wyjęciu z pudełka. Tu dałam ciała. Za dużo skupienia przed i się trochę znudził. Potem jeszcze skupiał się na ringu przygotowawczym no i trochę dętka w porównaniu z turbo śrubką na początku.

Opcje są dwie ;) albo czytacie długi opis, albo oglądacie foto z oceny


Socjalizacja. 10 pkt
Nie ćwiczyliśmy nigdy takich cudawianków ;) No bo jak, jak się obi robi 5 min na spacerze, głównie w samotności. Miałam wizję "kocham ciebie panie głaszczący!!!" z kicem w ramiona i czułościami, ale okazało się że Hix kuma. Jest praca, nie ma miętolenia. Zabieraj pan tą rękę. Hix jest niedotykalski w pracy i miałam co do tego wątpliwości, bo jak tu nagradzać socjalnie, ale teraz się cieszę.

Zmiany pozycji. 10 pkt.
"porusza się przy powrocie przewodnika" W sumie dobre, że tylko tyle, bo ostatnio olaliśmy pozycje i Hix nabył styl poruszającej się dżdżownicy ;) No i nikt nigdy na nas nie patrzy, a tu Komisarz… Sędzia… taśma itd.

Skok przez przeszkodę. 5 pkt
Eee, no, było jak miało być ;) Skoczył ładnie wrócił obok i się dostawił :) Bez zaskoczenia

Przywołanie. 9,5 pkt
Przywołanie ćwiczyliśmy wielokrotnie i z niego zawsze byłam dumna. Leci co tchu, ładnie się dostawia. No tylko zawsze robiliśmy z siadu ;) Jakoś mi się zablokowało i sadzam go do ćwiczenia, a tu zonk, trzeba położyć… serio? sędzia mówi że serio. No cóż… no to pac… I poszłam. W siadzie byłam pewna, że wysiedzi i to ładnie, a tu hmm ryzyk fizyk – "Porusza się po odejściu przewodnika". Odwracam się i leży. Dobiegł przepięknie i dostawił się. Nawet zebrałam parę gratulacji przywołania :)

Chodzenie przy nodze na smyczy. 8,5 pkt
w sumie już z tego odcinka nie wiele pamiętam. Zgubił się przy zawracaniu. Tak to jest najsłabsze u nas. Zawracanie przez prawe ramię. Przez lewe jest tak jak chcę, a tamto do poprawki. I zapomniało się koledze dostawić przy zakończeniu ;)

Aport. 9 pkt
Bałam się, że nie wysiedzi rzutu, bo to "takie ekscytujące!", ale wysiedział i ze swą królikowatością pokicał po aport, dostawił się i… dziam dziam. Nie robił tego wcześniej. To zapewne efekt emocji jakie narosły po braku nagrody i tym całym wydziwianiu.

Chodzenie przy nodze bez smyczy. 8 pkt
Błąd nastąpił po aporcie… ćwiczę sama, więc nie mam takich sytuacji. Nie oddaję aportu… a oddałam go Komisarzowi na widoku Hixa. ZONK. GŁUPIA JA. Widziałam to już u kogoś na zawodach, że tak nie można robić, że pies nie może widzieć jego przedmiotu co sobie idzie gdzieś z kimś innym i zrobiłam to. Jednak swoje błędy to swoje, nie cudze. Oddałam i Hix siedział i gapił się na Komisarza… "Ona ma mój aportek…" W życiu bym nie wpadła na to, że będzie miał poczucie straty za tym aportem, a miał… Sorry
Potem trochę się nam rozjechało plus to nieszczęsne zawracanie.

Waruj/ Siad przez 1 min. 10 pkt
Chwila na kontemplację. Został w siadzie, jestem siadu pewna. Leżenie to przyzwolenie na różne głupotki ;) Stoję, stoję, ściana z desek przede mną… o Natalia z kamerą… Jezu jak to długo trwa… Wysiedział! i koniec radość że już po :)

Łącznie 87 pkt. Ocena Doskonała i, uwaga! 4 miejsce na 18 psów :) Duma gigantyczna!!

Wyprzedziły nas pary trenujące już jakiś czas w klubach. A my nie ;) Co mnie bardzo cieszy. Słuchajcie, można trenować obi dorywczo. Można być agility dogiem (Agata i Vika zdobyły 1 miejsce) czy flyball dogiem, czy tropicielem. Da się!

Hix jest geniuszem. Zapewne gdybyśmy bardziej przysiedli do treningów było by lepiej.
…albo gorzej ;) 
Muszę przyznać, że lubię zawody. Lubię ten lekki stres i podniecenie że to już zaraz. Nieskromnie powiem, że już tam wchodząc miałam poczucie wygranej. Nie myślałam o podium, ale to jak się zachowywał Hix było takie fajne. Wiedział, że jest praca mimo, że nikt go tego wcześniej nie uczył.
A mnie samej dużo dają zawody flyball, gdzie wychodzę jako boxloader, że jest tu i teraz i zadanie do wykonania. i tyle. To dużo daje.

Podsumowując. Kolejny udany debiut i Hix jest geniuszem :)
A tu tabela z wynikami wszystkich klas

A ja zadebiutowałam "funkcyjnie" w nowym klubie ;)
Bardzo fajnym Klubie :) Tak świetnie zorganizowanych zawodów obi jeszcze nie widziałam. Tak miłych dla zawodników, psów, z milionem nagród już w pakiecie startowym. Tak, to zdjęcie Hixa w nagrodach, to głównie pakiet startowy. Nagrodą jest Voucher na sesję zdjęciową w El Torado:)

A w niedzielę byłam zmieniaczem trójkąta pozycji ;) Stanie zimą na ringu to masakrycznie męczące zajęcie. Nawet jak sobie stoisz i czekasz by trójkątem pomachać. Podziwiam Sędziego i Komisarza za to, że wytrzymali!

3 komentarze:

  1. Super, że się Wam udało. Patrząc na noty, muszę wydać polecenie wymiziania ode mnie Hixa!
    A pakiet startowy powala... *0*
    Zdrówka, S&S

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratki i tutaj!! A macie filmik z przebiegu? Strasznie bym chciała zobaczyć Wasze OBIkowanie :)

    OdpowiedzUsuń